FAQ / Ofta förekommande frågor

Jag har missat att betala min faktura i tid, har mitt barn förlorat sin plats?

SVAR: Nej, vi avbokar ingen för att man är sen med sin inbetalning.

Mitt barn vill inte gå på kursen, är det OK om vi bara struntar i att betala fakturan?

SVAR: Nej, man måste avboka via telefon eller e-post och få en bekräftelse på att kursen är avbokad. Att inte närvara på kursen är inte en avbokning och man kommer därför att bli tvungen att betala full kursavgift. För mer info - se våra avbokningsregler.

Får jag som förälder vara med i vattnet?

SVAR: Nej det får man inte.  Undervisningen sker med endast barn och våra instruktörer. Det kan finnas tillfällen då vi ber er att vara med i vattnet som stöd till barnet.

Vi har varit borta flera gånger, kan man ta igen de förlorade kurstillfällena?

SVAR: Tyvärr är det inte möjligt att erbjuda sk. ”ta igen tid” pga brist på vattenyta och administrationen.

Varför har mitt barn inte blivit uppflyttad till nästa termin?

SVAR: Prata med instruktören. De flesta behöver öva mer på tekniken innan man går vidare men det är instruktören som kan svara bäst på dessa frågor. Vill ni ha kontakt med en särskild instruktör, kontakta kansliet med era kontaktuppgifter så ber vi instruktören kontakta er. 

Vi arbetar läsårsvis i NKK så att barnen tillhör samma grupp under två terminer - samma kompisar och samma instruktörer. I och med detta så skapar vi trygghet i gruppen. Om ert barn har utvecklats och nått målen i gruppen man går så talar våra instruktörer om detta så kan byte ske under terminerna.

Vi har tappat vårt passerkort, hur gör vi?

SVAR: Har man förlorat/glömt sitt kort så måste man betala entré i kassan. Ingen släpps in utan kort, även om man har en kurs bokad. Har man förlorat sitt kort kontaktar man kansliet för att få ett nytt kort. Nytt kort kostar 100:- som faktureras från kansliet.

Får man vara kvar på badet efter lektionen och leka?

SVAR: Nej, vill man vara kvar efter eller före lektion så får man betala entré i kassan. Ert passerkort gäller endast 30 minuter innan och 30 minuter efter kursens start/slut.

Hur kommer jag i kontakt med er?

SVAR: Du kommer i kontakt med oss på kansliet via e-post och telefon, all bokning och frågor sker via telefon eller e-post:

Telefon: 011-10 22 40 
E-post: kansli@nkk.se

Var kan jag köpa simmärken?

SVAR: Instruktörerna kommer att sälja simmärken i samband med att man har märkestagningstillfällen. Instruktörerna kommer att meddela mer om när och hur.
SWISH är det enda betalningssätt vi kommer att ha tillgång till.

Varför har jag fått en faktura när mitt barn inte har varit på kurs?

SVAR: En kurs måste avbokas via telefon eller e-post till kansliet och man måste ha fått en bekräftelse på avbokningen för att avbokningen ska vara registrerad och mottagen. Har man inte avbokat och fått en bekräftelse anses inte avbokningen gälla och vi utgår då från vara avbokningsvillkor.

Jag betalade min faktura igår men det står fortfarande obetald på min                          sida?

SVAR: Det tar 5-7 arbetsdagar innan en inbetalning blir ”synlig”, när betalningen är registrerad så får man ett e-post. Har man inte efter dessa dagar mottagit detta e-post eller sett att fakturan är registrerad som betald kontakta oss så undersöker vi vad som hänt. För att underlätta ta reda på vilket datum som er inbetalning gjorts.

Vad ska jag ange för OCR-nummer när jag betalar?

SVAR: Istället för OCR så anger man fakturanumret.

Behöver vi meddela att om vi blivit sjuka och inte kan komma på ett                              kurstillfälle?

SVAR: Nej, man behöver inte sjukanmäla sig om man bara är borta något enstaka tillfälle. 

Kan man besöka er för bokning eller betalning?

Svar: Nej vi hjälper er gärna via e-post eller telefon 011-10 22 40. 

Varför kan man inte få två passerkort?

SVAR: Man får endast ett passerkort per barn och bokad kurs. Passerkorten är som busskort eller träningskort personliga och man kan därför endast få ett per barn.

Ska man ange sitt namn och personnummer i bokningen eller barnets?

SVAR: Det är alltid namn och personnummer för den som ska vara med i kursens som ska uppges i bokningen. Har du uppgett ditt eget namn och personnummer så kontakta oss så kan vi ändra i bokningen så det blir rätt.

Cancellation policys in English

SVAR: HERE